IMG_4228

Relacja z X edycji Executive Innovation Forum!

28 listopada w hotelu Sheraton Grand Warsaw odbyła się X edycja konferencji organizowanej przez Executive Club – Executive Innovation Forum. Część merytoryczna wydarzenia objęła cztery panele dyskusyjne oraz cztery wystąpienia, a wieczorem, podczas uroczystej Gali, poznaliśmy wyniki konkursu „Diamenty Innowacji”. Po ogłoszeniu zwycięzców odbył się wieczorny bankiet i koncert zespołu Ada Kiepura Quartet.

Część merytoryczną otworzyło wystąpienie Pana Pawła Żuka – Prezesa Zarządu Centrum Medyczno-Diagnostycznego i Pana Pawła Kikosickiego – Dyrektora Centrum e-Zdrowia, pod tytułem “Innowacje cyfrowe kluczowe w systemie ochrony zdrowia”. Omówili oni zagadnienia związane z informatyzacją i cyfryzacją sektora ochrony zdrowia. Budowanie ekosystemu e-zdrowia w Polsce, według prezenterów, polega na digitalizacji i cyberbezpieczeństwie, interoperacyjności i komunikacji, udostępnianiu i wymianie danych oraz nowych technologiach. Szczególną uwagę zwrócono również na to, że dzięki elektronicznym rozwiązaniom, takim jak np. e-recepta, udało się uniknąć około 1 miliona zgonów w czasie trwania pandemii. Zapowiedziano również pilotaż takich usług jak: centralna e-rejestracja oraz system e-Krew.

Kolejnym punktem w programie było wystąpienie Pana Pawła Stefańskiego – General Managera w firmie Balluff, pod tytułem “Ciekawość, to pierwszy stopień do…?”. W swojej prezentacji opowiedział m.in. o kompleksowych rozwiązaniach w zakresie czujników, identyfikacji i przetwarzania obrazu oraz technologii sieciowej. Mówił, że ważne jest wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań do swoich firm, ułatwiających klientowi dostęp do tak zwanego cyfrowego świata, który jest dzisiaj absolutnie konieczny. Mówiąc o wprowadzeniu innowacji, zwłaszcza w organizacjach, które mają już historię, często tak naprawdę mówimy o transformacji kulturowej, ponieważ najtrudniejszym zadaniem jest zmiana naszych przyzwyczajeń.

Po dwóch wystąpieniach nadszedł czas na pierwszą dyskusję panelową o innowacyjnych organizacjach. Moderował Łukasz Sztern, Kierownik Działu Brokerów Innowacji w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii z Politechniki Warszawskiej. Udział w dyskusji wzięli: Krzysztof Dzięgielewski, Adwokat, Członek Zarządu Centrali Farmaceutycznej CEFARM, Agnieszka Hrynkiewicz-Sudnik, Finance and Innovation BL Director, Ayming, Dariusz Jasak, Prezes Zarządu, Seen Technologie, Grzegorz Słomkowski, Członek Zarządu, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Janusz Szulik, Prezes Zarządu spółekTU INTER Polska i TU INTER-ŻYCIE Polska, Dr Albert Tomaszewski, Badacz przedsiębiorczości i innowacyjnych strategii, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Pod dyskusję zostało poddane DNA innowacji w organizmie spółki oraz finansowanie innowacyjnych zmian na poziomie firmy. Szczególną uwagę zwrócono na potrzebę maksymalizowania źródeł finansowania, zwiększając tym samym poziom innowacyjności w naszym kraju. Branżę farmaceutyczną nazwano jedną z najbardziej innowacyjnych i najszybciej rozwijających, a polskie firmy zachęcano do bardziej odważnych działań w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań. Ważne, by nie obawiać się inwestować i wdrażać innowacje w swoich firmach. Przybliżono również kwestie dualnego modelu sprzedaży, który zawiera zarówno technologiczne aspekty, jak i aspekty bezpośredniego kontaktu ludzkiego.

Po pierwszej dyskusji panelowej Dariusz Kwieciński, Prezes Zarządu, Fujitsu Poland poprowadził case study pt. “Transformacja Cyfrowa w praktyce”, w którym opowiedział m.in. o zasadach przeprowadzenia skutecznej transformacji cyfrowej. Mimo, że 90% firm deklaruje wdrażanie strategii cyfrowej, to ⅔ pytanych przyznaje, że takiej strategii nie posiada.  Obawa przed zmianą jest naturalna, ale pokonać ją można poprzez pokazywanie danych oraz argumentów. Ważne jednak, aby nie operować jedynie abstrakcyjnymi przykładami modelowych wdrożeń. Dokładna, wyjściowa analiza potrzeb klienta i realnych założeń jest najlepszą receptą na opór przed zmianą.

Następnie nadszedł czas na II panel dyskusyjny, moderatorem była Dr Dominika Bosek-Rak, Kierownik studiów podyplomowych Transformacja Cyfrowa, adiunkt w Katedrze Teorii ZarządzaniaSGH. W gronie panelistów byli: Mateusz Bartoszcze, Zastępca Dyrektora Oddziału Kraków EIB SA, Radca Prawny, Nauczyciel Akademicki, Ireneusz Borowski, Country Manager, Dassault Systèmes, Jacek Figuła, Chief Commercial Officer, Billon Group, Jędrzej Kowalczyk, Prezes Zarządu, FANUC Polska, Dariusz Kwieciński, Prezes Zarządu, Fujitsu, Bogusław Łoś, Dyrektor działu Technology Solutions for Business, APN Promise, Michał Zwyrtek, Dyrektor Finansowy, APA Group.Paneliści dyskutowali m.in. o działaniach, które organizacja musi podjąć, aby zoptymalizować operacje i zwiększyć produktywność, a także o roli cyfryzacji w skalowalności biznesu. Ponadto, wspomniano o największych wyzwaniach w procesie transformacji cyfrowej oraz wpływie obecnej sytuacji ekonomicznej, geopolitycznej, środowiskowej i społecznej na trendy w transformacji cyfrowej. Sporo czasu paneliści poświęcili technologii blockchain i jej zastosowaniu w korporacjach.

Po przerwie lunchowej swoją prelekcję przedstawiła nam Ewa Giniewska – Business Development Executive, MTWO Poland.W swoim wystąpieniu pt. “MTWO Construction Cloud – siła napędowa transformacji cyfrowej w branży budowlanej” omówiła najważniejsze kwestie związane z nowoczesnymi technologiami wykorzystywanymi w budownictwie. Na wstępie Pani Ewa zaznaczyła, że innowacja jest kobietą, która potrafi bardzo mocno zaskakiwać. W swojej prezentacji opowiedziała również o wyzwaniach branży budowlanej, czyli: inflacji, podniesieniu stóp procentowych, wzroście cen materiałów, zaburzeniu w łańcuchu dostaw oraz brakach kadrowych. Jak zaznaczyła Pani Ewa, automatyzacja procesów wpływa na podniesienie produktywności, a transfer wiedzy i synergia działań pomiędzy inwestorami to klucz do jeszcze szybszego rozwoju rynku i promowania innowacji.

Po prezentacji nadszedł czas na wyjątkowy panel pt. „Przywództwo kobiet w erze innowacji”. Moderatorem był Prof. Rafał Ohme,CEO, Digital Emotions. Udział w dyskusji wzięły: Sylwia Bilska, General Manager, Edenred Polska, Anna Heimberger, Dyrektor Marketingu,InPost Polska, Barbara Kozierkiewicz, Dyrektor Wykonawczy, Global Clinical Solutions, Wiceprezes, AstraZeneca Pharma Poland, Aleksandra Kucharek, Development Director, Panattoni, Małgorzata Milczarek – Bukowska, Senior HR Executive, Ewa Wernerowicz, Prezes Zarządu, Soonly Finance, Marta Wojciechowska, Prezeska Zarządu, Fiberhost. Swoją dyskusję panelistki zaczęły od przedstawienia wyników badania przeprowadzonego przy użyciu inteligentnych metod, mających ujawnić co naprawdę sądzimy, a nie co deklarujemy. 82% respondentów twierdzi, że kobiety nadają się na stanowiska kierownicze, ale wierzy w to tylko 27% ankietowanych. Mimo to rola kobiet w biznesie cały czas ulega wzmocnieniu, ze względu na to, że innowacyjność wymaga różnorodności, a różnorodność wpływa na kreatywność. Jednorodna grupa ma takie same doświadczenia, myśli podobnie i trudniej jest w niej stworzyć coś innowacyjnego. Wnioski płynące z debaty stawiają przed nauką i technologią poważne wyzwanie: potrzebujemy czułej sztucznej inteligencji.

Ostatni panel dyskusyjny pt. “Startupy – jak skutecznie wspierać rozwój polskich innowacji?” poprowadził moderator – Robert Ługowski, Partner Zarządzający, Cobin Angels, Członek Zarządu, European Business Angels Network (EBAN).W dyskusji udział wzięli: Agnieszka Jasińska-Kołodziej, p.o. Dyrektor Departament Komercjalizacji, Centrum Łukasiewicz, Bartłomiej Pawlak, Wiceprezes Zarządu, Polski Fundusz Rozwoju, Seweryna Afanasjew, Prezes Zarządu, 4FM, Head of Asset Management, Globe Trade Centre, Alicja Tatarczuk, Managerka ds. społecznej odpowiedzialności biznesu, Huawei Polska, Ksenia Wójcik-Karasiewicz, Dyrektor Biura Zarządzania Obsługą Beneficjenta,Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Dr hab. Michał Zdziarski, Kierownik, Pracownia Zarządzania Strategicznego i Międzynarodowego, Wydział Zarządzania UW, Założyciel: Wheelstair i MeWheel.Początkowo dyskutanci rozmawiali o tym, czy młode firmy mogą odnieść sukces w startupach, pod skrzydłami wielkich korporacji, korzystając z ich finansowania. Należy pamiętać, że pomysł jest jedynie inspiracją do stworzenia firmy, sukces wymaga natomiast przekonania klienta, że oferujemy mu realną korzyść, za którą warto zapłacić. Na końcu panelu rozmówcy próbowali odpowiedzieć na pytanie, czy wysokie dotacje idą w parze z sukcesem innowacyjnego biznesu? Zaznaczono także, jak ważne jest przygotowanie zespołu na absorbowanie dużych środków i konieczność rozumienia, że pieniądze inwestorów to jedynie pomost, a dopiero firma jest podmiotem generującym wartość, którą można skomercjalizować.

Diamenty Innowacji

Po zakończeniu części merytorycznej przyszedł czas na wieczorną galę, którą uroczyście otworzyli prof. dr hab. Michał Kleiber – Przewodniczący Rady Executive Club, Przewodniczący Polskiego Komitetu ds. Unesco, Kawaler Orderu Orła Białego oraz Beata Radomska – CEO, Executive Club.

Punktem kulminacyjnym Gali było rozdanie statuetek, w 9 Kategoriach Konkursowych,  które uhonorowały najlepsze przedsiębiorstwa oraz wybitnych menedżerów i liderów biznesu. Dodatkowo wręczone zostały 2 nagrody specjalne: Mecenas Startupu i Innowacyjna Firma Odpowiedzialna Społecznie.

Laureaci „Diamentów Innowacji”

INNOWACJA ROKU: FINANSE

BLIK, PKO Bank Polski

INNOWACJA ROKU: PRZEMYSŁ

Honeywell, Michelin

INNOWACJA ROKU: LOGISTYKA

InPost

INNOWACJA ROKU: ENERGETYKA

Westinghouse Electric Poland

INNOWACJA ROKU: FARMACJA

 AstraZeneca Pharma Poland, Pfizer Polska

INNOWACJA ROKU: CHEMIA

Synthos

INNOWACJA ROKU: EKOLOGIA

Bioelektra Group

INNOWACJA ROKU: PRODUKT

Autenti, BMW

CEO ROKU:

Magdalena Dziewguć – Country Manager, Google Cloud Poland

Mecenas Startupu

Huawei Polska

Innowacyjna Firma Odpowiedzialna Społecznie

Ekipa Holding

Organizator: Executive Club

Patroni Honorowi:

GovTech, Collegium Civitas, Instytut Polska Przyszłości im. Stanisława Lema, Miasto Stołeczne Warszawa, Politechnika Warszawska, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości,

Polska Izba Gospodarcza Zaawansowanych Technologii, Polska Izba Radiofuzji Cyfrowej,

Stowarzyszenie Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce, Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej, Patronat Honorowy JM Rektora Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie

Partner Strategiczny:

Pfizer Polska

Partnerzy Główni:

AstraZeneca Pharma Poland, Huawei Polska

Partnerzy Złoci:

Dassault Systèmes, Fanuc

Partnerzy:

APA Group, APN Promise, Apsys, Ayming, Balluff, Billon Group, Centrum Medyczno Diagnostyczne, Coface, Edenred, Ekipa Holding, EIB, Fakro, Fiberhost, Fujitsu, InPost, Inter Polska, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Nokia, Nowy Styl, Panattoni, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Seen Technologie, SoftwareOne, Soonly Finance

Patroni Społeczni:

Demos, Fundacja Integracja, Siemacha

Partner Techniczny:

Probrand

Główni Patroni Medialni:

Executive Magazine, Wirtualna Polska, Money.pl, Biznes i Ekologia, Ekonatura

Patroni medialni:

Automatyka Przemysłowa, Warsaw Busines Journal, HalePrzemyslowe.plus, iAutomatyka.pl, InzynierUR.pl – Portal Utrzymania Ruchu, Isbtech, Kapitał Polski, kursy automatyki.pl, manager24, MasterMatch.online, niepełnosprawni.pl, Obserwator Gospodarczy, Obserwator Logistyczny, portalprzemyslowy.pl, Staleo.pl – Stale o Przemyśle, Wiadomości Warszawskie, zrobotyzowany.pl

Tags: No tags

Comments are closed.